Mnogi vlasnici električnih automobila danas pune svoja vozila plaćanjem direktno na punjaču, bez članstva ili pretplate kod kompanija koje upravljaju tim punjačima.
Ova vrsta usluge naziva se ad hoc punjenje i podrazumeva jednokratno plaćanje. Pre godinu dana, EU je donela uredbu AFIR kojom se propisuje da sve stanice za punjenje moraju omogućiti ovu opciju. Međutim, Nemački auto-klub ADAC sada upozorava na velike nedostatke takvog načina punjenja, piše Revijahak.
ADAC je sproveo opsežno testiranje punionica uz auto-puteve, analizirajući razlike u cenama između punjenja sa članstvom i bez njega. Rezultati su pokazali drastične razlike u cenama – na jednom punjaču ad hoc korisnici plaćaju čak 62 odsto više!
Pored toga, uočeni su i tehnički problemi. Neka odmorišta i parking prostori za kamione još uvek koriste stare punjače bez čitača kartica, koji funkcionišu isključivo preko QR kodova, korisničkih kartica ili aplikacija određenih dobavljača.Iako je to još uvek zakonski prihvatljivo u prelaznom periodu do kraja 2026. godine, ovaj sistem je vrlo nepraktičan za potrošače.
ADAC smatra da velike cenovne razlike nisu slučajne – već da kompanije svesno forsiraju korisnike da se pretplate ili postanu članovi, kako bi plaćali manje. To, kako tvrdi ADAC, predstavlja nefer poslovnu praksu, posebno u trenutku kada električna mobilnost treba da se proširi i učiniti dostupnijom.
Još jedan veliki problem je netransparentnost cena – one često nisu jasno istaknute na punjačima, što zbunjuje korisnike i otežava planiranje troškova.
Najmanje razlike u ceni otkrivene su na mreži Ionity (koju su osnovali BMW, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz i Volkswagen grupa, uključujući Audi i Porsche), dok je najveća razlika zabeležena kod EWE GO.
Zaključak: vozači električnih automobila koji se ne pretplate na usluge operatera punionica mogu platiti i preko 50% više za istu količinu energije.
Električna vožnja bez pretplate očigledno postaje luksuz.